Pe 3.4.
MA
Tutustu ensin uuden jakson Aloitusaukeamaan s.128-129. Aloita katsomalla seuraava linkki
https://www.loom.com/share/43f7dc19fd844c55a9c290acc1f3faa4.
Sitten opiskele Kymmenjärjestelmä, tehtävät s.130-133. Katso ensin seuraava linkki.
https://www.loom.com/share/829a88427f1a4ecdb041b9771420c439
Tässä vielä viimeinen linkki, jossa sinulla on ohjeet peliin s.132
https://www.loom.com/share/e6ab65a3233b4d7b9909662473ea472a
AI: Kertaa lukuläksy lukemalla se vielä kerran ääneen s. 154-155 Tervetuloa geokätköille. Tämän jälkeen tee TK s.79. Se sujuu nyt helposti!
AI: Lue sitten s.187 Pääsiäinen yksin tai yhdessä jonkun kanssa rooleja vaihdellen. Opettele virpomaloru ulkoa. Miten onnistuu?
LI: Alkuverryttely: Tee 3 kuperkeikkaa eteen ja taakse tai makkarapyörintää, kukin omien taitojen mukaan.
Treeni: Leikki pihalla esim. piilosta.
Loppuverryttely: Venyttele 5 minuuttia.
Pidetään perinnettä yllä ja katsotaan Lasten uutiset.
2.4. To
AI: Olet opiskellut YHDYSSANOJA ahkerasti. Läksyn kyselynä tee
linkissä oleva sanelu AI-vihkoosi. Otsikkona Sanelu ja sanoja on 6
kappaletta.
https://www.loom.com/share/cd3692a7e4df4196a23a748100940f7f
Uutena lukukappaleena on s.154-155 Tervetuloa geokätkölle. Lue kappale vähintään 2 kertaa ääneen.
linkki laulusta: https://www.loom.com/share/699d0965fbff4b96af545dc2255de4bd
Tee sitten työkirjan tehtävät s.48-49. Aakkosjärjestys on asia, joka pitää hallita, joten tee vähintään s.48.
2A YLT : Lue Pisara-kirja s.84-85 Tutkin ääntä ja
liikettä ja tee open antama moniste. Koulun paikkojen tarkkailun sijaan,
tarkkaile kodin paikkoja ja mieti mitä havaitset esim.olohuoneessa,
pihalla ja keittiössä.
PALAUTUSTEHTÄVÄ
Äänitehosteet: meillä kuuluu leikin ääniä, pojilta kuuluu naurua ja puhelimen/tietokoneen ääniä. Nolle-koiran kopistelua ja haukkumista. Ruuan syömisen aikana ketsupin ujellusta.
KU/KS: Askartele virpomavitsa kotoa löytyvistä materiaaleista. Käytä luovuuttasi. Me opet tiedämme, että sitä teiltä kyllä löytyy!
1.4. Ke
MA: Ollin oivallukset s.127
Pystytkö täydentämään sivulla olevan KERTOLASKUTAULUKON?
Vähimmäistavoite tällä tunnilla on kerrata 3:n ja 4:n kertotaulut eli osata ne ulkoa.
AI: Kertaa LUKULÄKSY Aarteita etsimässä lukemalla se 1-2 kertaa.
Etsi lukukappaleesta kaikki yhdyssanat (7kpl) ja kirjoita ne vihkoosi.
Otsikkona Yhdyssanoja.
Geokätköily, jalkapallomaali, jääkaapissa, lähimaasto, kaislarannan, lasipurkkia ja vihjelistan.
Kertaa sitten kaikki aakkoset kuuntelemalla la laulamalla ekaluokasta tuttu Aakkoslaulu.
tee työkirjan tehtävät s.46-47 (Tee vähintäin s.46)
https://www.loom.com/share/699d0965fbff4b96af545dc2255de4bd
LI: Alkuverryttely: Hypi hyppynarulla ja yritä tehdä oma ennätys.
Treeni: Tee pihalle oma esterata/parkour-rata. Kierrä se läpi vähintään 5 kertaa.
Loppuverryttely: Roiku jossain. Jaksatko 2 minuuttia?
MU:
1. Kirjoita vihkoon otsikoksi ELÄINLAULUJA 1.
2. Kuuntele ja katsele Youtubesta " Metsän eläimet"-video ( kesto 2,15).
- Mitä soitinta kukin eläin soittaa?
4 eläintä JA SOITINTA
poro-rummut
orava-kitara
jänis-basso
karhu-kosketinsoitin
- Mitä soitinta sinä haluaisit soittaa ?
klarinetti ja piano
3. Kuuntele ja LAULA MUKANA "Karhun elämää" -video ( kesto 4,18 )
- Mitä muita eläimiä videolla esiintyy ? Kirjoita/piirrä ne vihkoosi.
muurahaiset, apinat, pantteri, mehiläiset
Ti 31.3.
MA: Kertaa ensin opittuja asioita kerto-ja
jakolaskusta tekemällä s.123. Sen jälkeen olet valmis tekemään
KATSASTUKSEN s.122. Jos intoa vielä riittää, voit tehdä aukeaman
s.124-125.
Matikankoe: aika vajaa 7 min. Erinomaisesti. Tulos 2 laskua väärinkohdassa 2.
Kerro miten testi sujui eli valitse seuraavista: erinomaisesti,
hyvin vai tarvitsetko vielä harjoitusta.
AI: Lukuläksynä on Aarteita etsimässä s.152-153.
Päättele ensin otsikon ja kuvien perusteella mitä tarinassa voisi
tapahtua. Lue tarina sitten ainakin kahteen kertaan, että osaat vastata
kokonaisilla virkkeillä kirjan tehtäviin kirjoitusvihkoosi. Muista
siisti käsiala! Sitten voit leikkiä aarteen piilotusta ulkona ja
sisällä. Tähän tarvitset kaverin, joka kertoo milloin kuumenee ja
kylmenee.
1. Jonna voisi sanoa että, mitä ihmettä täällä on?
2. Geokätköilyä harjoiteltiin, koska heidän piti osata ohjeista vieraita.
3. Masa-nimi piti saada purkien kirjaimista.
4.Rosa innostui etsimään aarteita, hän löysi timantin.
YLT: Nyt on oikea aika istuttaa pääsiäisruoho ja hakea pajunkissoja. Tarvitset niitä torstaina, kun askartelet oman virpomavitsan.
Ma 30.3.
AI: Opiskele lukukirjasta s.150-151: Nuotiolla (Jaksotavoitteina mm. harjoitellaan etsimään tietoa eri
lähteistä ja eri tavoin, harjoitellaan lukemaan sujuvasti eläytyen ja
ymmärtäen, kirjoitetaan seikkailukertomus)
1) Kuuntele ensin linkistä laulu useaan otteeseen ja laula heti mukana, kun pääset jyvälle.
2) Tutustu sarjakuvaan s.151 ja kirjoita sitten vihkoosi otsikko=
Nuotiolla ja vähintään yksi virke jokaisesta kuvasta. Lue syntynyt
tarina ääneen vähintään kahdelle perheesi jäsenelle.
NUOTIOLLA
Sami, Masa, Anni ja Navi odottelivat rannalla matkustajia.
Matkustajat ottavat tavaroita linja- autosta.
Retkeilijät pystyttivät teltat tasaiseen paikkaan.
Retkeilijät latasivat puhelimet ennen kuin he lähtivät metsään.
Tupsuhäntä ja Pitkähäntä löysivät geo-kätkön.
Retkilijät keräsivät puita ja risuja.
Retkeilijät sekä Masa söivät makkaraa ja Masa ahmi.
Retkeilijät menevät aikaisin nukkumaan.
3) Tee työkirjasta aukeamaan liittyvät tehtävät s.44-45
Tehtävä 5. Mitä retkällä pitää muistaa?Kirjoita.
Muista eväät, kumparit ja reppu.
Tehtävä 3. Keksi virke, jossa on sanat makuupussi ja teltta.
Makuupussissa nukutaan ja teltassa leikkitään.
UE
Lue
kirjasta ns. kärsimysajat kappaleet s.78-79 Viimeistä kertaa ja s.80-81
Surullinen perjantai. Tämän jälkeen tiedät mistä
nimi kärsimysaika tulee. Sovimme, että Päivin oppilaat lähettävät sen Päiville.
Kärsimysaika tulee siitä, että Jeesus kärsi viimeiset kaksi viikoa elämästään.
Jessen perheellä on tapana mennä aina pääsiäisenä mummulaan syömään.
Jesseä ei huvita lähteä. Hän haluaa jäädä kotiin leikkimään. Jesse ei
edes pidä pääsiäisen ruuista, varsinkaan mämmistä.
LUE, MIETI ja VASTAA
1. Pitäisikö Jessen lähteä ja miksi/miksi ei?
Pitää lähteä, ettei Jesse jää yksin tai jää ilman ruokaa.
2. Mitä sinä voisit sanoa
Jesselle?
Mene maistamaan edes sitä mämmiä. Kun menet niin mummi ilahtuu.
3. Mitä siitä seuraa, jos Jesse ei lähde? Muista kirjoittaa
virke!
Jesse jää ilman ruokaa ja ilman juotavaa.
EN: Tavoitteena on oppia muistamaan villieläinten nimiä
englanniksi. Avaa linkki ja kuuntele moneen kertaan laulu. Mieti mitä
villieläimiä jo muistat ja opitko jotain uusia. Voit lisätä
Wilma-viestiisi yhden eläimen nimen, jonka opit suomeksi tai
englanniksi.
ilves= bob cat, peura=deer, poro= reindeer
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Rippeet
Perhosen kehitykset ovat muna, toukka, kotelo, aikuis perhonen. perhosessa ja hämähäkissä on eroa se hämähäkillä on 8 jalkaa ja perhosella...
-
Perhosen kehitykset ovat muna, toukka, kotelo, aikuis perhonen. perhosessa ja hämähäkissä on eroa se hämähäkillä on 8 jalkaa ja perhosella...
-
Keskiviikko 22.4. Jalon jokerit Olipa kerran Olli ja annoona. He asuivat tuntematomassa talossa. olli ei tienyt mitä tehdä ekä anoonakaan...
-
Torstain tehtävät Yltin kirjoitus: Ti 7.4. Tänään sinulla on MA,AI ja LI. MA: 30. Luvut 0-1000 Ka...
Mainiot vastaukset Ronja! Kyllä sinulla on varmaan kulunut noihin hurjasti aikaa! Jos et jaksa, älä tee jatkossa kaikkea, tee vain osa!t.ope
VastaaPoistaIhana kani ja pääsiäisruoho! Olet tehnyt hyvää jälkeä ja ahkerasti töitä Ronja!Sanelukin sujui noin hyvin!
VastaaPoista